fredag 23 mars 2012

Så var det

Igår eftermiddag tog jag eftermiddagen ledig och styrde kosan mot Borås, Greyhound Park. Där skulle det anordnas Lure Coursing träning. Jag har inte vågat mig på att åka på träning tidigare, men nu skulle det iallafall bli av.....

Väl där var det iallafall väldigt trevligt och vi blev välomhändertagna av alla vana deltagare. En härlig blandning av hundar, Borzoier, Salukis, Italienare, Galgos.. Och så klart en och annan Whippet :) Eftersom det var Stellas första träningstillfälle fick hon springa ensam. Stella var förvånansvärt lugn och sansad, jag var tveksam till om hon verkligen skulle springa efter trasan..Men det behövde jag inte oroa mig för.... Stella fattade vinken direkt och flög iväg....

Tyvärr hinner man inte så väldigt mycket om man startar, men jag fick åtminstone en glimt av hur hon sprang på banan och så såg jag "målet".  Stella löpte efter trasan hela banan utan att tveka! Väldigt roligt, definitiv ett måste att testa igen.

Nu har vi precis tillbringat en stund med lösa hundar på åkern, Stella har lekt med sin favvo-kastboll och rusat fram och tillbaka. Indra var såklart också med och jag vågade mig på att låta henne sträcka ut, hjärtat hade inte kunnat låta henne stå vid sidan om. Innan vi gick hem tränade jag lite lydnad med Indra. Ja, käre värld, Indra kan allt och jag springer mest som en narr bredvid... Iallafall taggade hon igång på riktigt, vi körde fotgående, ställande och inkallning. Stella ställde upp som en mycket irriterande störning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar