lördag 7 januari 2012

My Dog

Igår var jag och Susanne (läs hennes blogg om lagotton Jonna, klicka här). Oj, vad roligt det är att bara gå runt och titta på alla fina hundar och klämma på alla prylar som man kan köpa. Man kan knappt tro att det finns så många olika hundraser, det finns verkligen något för alla!

Naturligtvis tyckte jag det var mest spännande att titta på Whipparna. Väldigt fina var de allihopa, välputsade och i fin form.

Det blev lite smått och gott inhandlat också, bland annat aktiveringsboll, leksaker, utställningskoppel med mera.... På vägen hem stannade vi till på Hööks varuhus (hästaffär), hittade faktiskt ett par fina täcken där, som till min stora förvåning även passade fint på tjejerna här hemma. Det hör inte precis till vanligheterna att man hittar passande täcken till Whippets, det brukar vara att specialbeställa som gäller. Men nu så. Sammanfattningsvis en mycket trevlig dag!

Idag har Tobbe sprungit med Stella. Jag har varit ute med Indra, succesivt har promenaderna utökats och idag gick vi 2,5 km (under mycket protest från en välpåklädd Indra, hon HATAR kyla och småregn....), jag blev så glad för hon haltade inte någonting alls!! Nästa helg kommer Indras husse och matte (och Stellas uppfödare) Camilla och Fredrik på besök, väldigt roligt!

1 kommentar:

  1. Hej på er!

    Det är så roligt att följa er i bloggen, roligt att se kort och vi ser fram emot Lördag!

    Kram på er1

    SvaraRadera