lördag 19 november 2011

Spårning i eftermiddagsskymning

Sedan anlagsprovet i maj har vi knappt gått några blodspår alls. Tråkigt! Idag beslutade jag mig för att nu fick det vara nog på den långa pausen och gav mig ut för att lägga spår, idag blev det i Väset. Det hade börjat skymma när vi kom ut med hundarna och spåret var bara 2 timmar gammalt.

Till Stella blev det ett spår med 2 vinklar, med bloduppehåll på mittsträckan. Sammanlagd spårlängd cirka 300 m. Stella var som vanligt väldigt noggrann i sitt spårande och gick på lugnt. Jag tyckte hon löste det hela fint, första vinkeln ringade hon och fortsatte sedan. Vid den andra gick hon rakt fram, men kom själv tillbaka till spåret. Jättenöjd med hennes insats, det är ju så längesen vi var ute!

Indra har jag själv aldrig spårat med (Indra är viltspårschampion sedan tidigare), och jag la ut ett liknande spår till henne. Först ville Indra inte följa med i bilen, hon tyckte hon låg så skönt bland alla kuddarna i soffan... Under märkbar protest följde hon med.... Men att spåra eldade verkligen igång henne, fullt fart och mycket energi!! Svansen viftade som bara den.. Behöver väl knappast nämna att spåret var piece of cake för Indra....

Nova var också med och spårade och även för henne gick det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar