tisdag 15 november 2011

Träning YES!

Idag kom jag, tack vare snäll arbetskamrat, iväg till lydnadsträningen på brukshundklubben. Det var bra, träningen gav mycket idag. Det mesta stämde och Stella var superladdad. Vi tränade:

    • Fotposition Själva positionen börjar komma allt mer, rent allmänt tycker jag att vi har blivit bättre på att få till positionerna. Bra!
    • Ställande under gång Tränade vi genom att "bromsa" framåtfarten, genom att lägga favvo-leksaken bakom. Funkade riktigt bra, Stella stannade på kommando (nåja, nästan...) med mig ståendes bredvid.
    • Kvarsittande och inkallning Fungerade bra med kvarsittandet! Vi behöver träna mycket mer på att hamna rätt efter inkallandet.
    • Ligg Tja, ligg... Medans resten av gänget tränade platsliggning gick jag och Stella undan och tränade för oss själva. Trodde aldrig att hon skulle lägga sig, men det gjorde hon, YES!!!! (jajaja, väldigt snabbt men ändå....)
Summa summarum, oerhört nöjd med dagens träning!! Ska sägas att det var kallt och frostigt i gräset, dvs inget Whippet-väder men Stella var så himla duktigt!

Ikväll har vi tränat igenom apportering, Stella greppar nu apporten och håller i några sekunder. Har klickat in momentet och hittills har det inte varit några problem.

I övrigt så är Indra bättre i sin tass, hon får fortfarande sin medicin och jag vågar inte ta ut henne på de långa rundorna eller släppa henne lös, men bättre blir det. Använder en liten sko till den onda tassen, fungerar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar