tisdag 22 november 2011

Tisdagsträning

Även denna tisdag hade jag möjlighet att smita lite tidigare från jobbet (tack tack!) för att delta i lydnadsträningen. Förutom Stella deltog 2 Lagottotjejer och en Pudelkille. Efter att ha druckit det obligatoriska kaffet började träningen..... Stella var riktigt på hugget och hade hela tiden superbra kontakt. Dessutom har hon börjat uppskatta leksaker och lek mer och mer. Idag tränade vi i kortare pass:

  • Inkallning som funkar fint, Stella kommer som en raket. Vi behöver träna på att hon sätter sig bredvid mig.
  • Läggande vi är långt från att kunna delta i någon platsliggning, men nu (ÄNTLIGEN!!!!!) lägger hon sig (ibland...) på kommando! Ohh jag blir så glad varje gång!!!
  • Ställande har jag glömt träna.... Men, Stella fattar snabbt, och vi avslutade när Stella stod upp bredvid stillastående mig.
  • Linförighet går superbra!! Positioner funkar bättre och bättre!!
Det kanske går att ana att jag var en mycket glad och lycklig hundägare när jag åkte från klubben idag??

Indra verkar för övrigt inte alls ha ont i sin tass utan gick jättefint under promenaden. Vi mötte en tollare som båda tjejerna hade åsikt om, men men... Brorsan har för övrigt lärt Indra tricket "visa röven", vilket hon gör med stor förtjusning.... Av någon anledning gör hon det bara när brorsan ger kommando, men han är väl mannen som talar med hundar..


2 kommentarer:

  1. Vad kul att det går så bra för er!! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har det va skoj att veta att stella också har en blogg. / Sanna

    SvaraRadera